KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

piuu piuu zaaasss tik tik tik....



Namaku Anjelingna (bukan nama sebenar). Hobiku tidur. Tidur is krohh krohh. Pada suatu hari, sedang aku lena diulit mimpi yang tak berapa nak indah, aku terdengar deruan angin mendesir piuu piuu zaaassss diiringi bunyik tik tik tik yang semakin keras. Aku bingkas bangun sambil menjerit memanggil mama ku. "Mama~!!"


Jantungku berdetak lebih kencang seperti genderang mahu perang. Tak main la dap dip dup, dum!! dum!! dum!! Bunyi jantungku seperti bunyi speaker bila dipasang volume terpaling maksima. Aku berlari keluar bilik ingin segera menyelamatkan jemuran dari dijirusi hujan.


Tiba-tiba, langkahku terhenti. "Ceh, mama dah angkatkan rupanya.", kataku didalam hati. Aku terduduk mencungap seperti baru dikejar anjing. Setelah larian nada jantungku kembali ke ritma asal, aku bergegas mengambil wudu' lalu menunaikan solat zohor. 


Tudiaaaaa, pukul4 baru nak sembahyang zohor. Ha, ni la ni bahana nya lambatkan solat. Nasib tak tersembul keluar jantung aku tadi. Bangun mengejut. Kui kui kui. Padan muka kau Anjelingna. Lain kali buat la lagi~ 




kbai.


psst: Ini adalah cerita rekaan. Konfem takde kena mengena dengan sape-sape pun terutamanya aku. Anjelingna tu hanya nama watak semata-mata. Kah kah kah~