KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

Puzzle of my life

Petang itu. Aku macam biasalah. Termenung kosong. Berkhayal. Oh, mungkin patut aku guna perkatan 'berfikir' sebenarnya. Hobi. Tiba-tiba tangan aku capai satu kertas. Atas kertas putih keras aku tulis:


"You all are like the puzzle of my life"

Aku gunting jadi lapan keping puzzle. Dah siap, aku touch up sikit bagi cantik molek. Usai men'design' puzzle, aku bingkas ke meja sahabat. Aku bagi sekeping seorang. Tinggallah satu untuk aku. Senyum. Puas. Kembali 'berfikir' seperti tadi tanpa menghiraukan sahabat-sahabat yang kebingungan.

Tiba-tiba seorang sahabat datang menghampiri. Tersenyum. Kemudian bertanya, "Why puzzle? Are we complicate your life? Like a puzzle, rumit kan?" Senyum. Perlahan aku bangun. Aku kumpul balik puzzle tadi. Lalu aku cantum satu persatu. Tinggal satu ruang kosong. Puzzle sahabatku yang bertanya tadi. 

Tanpa kata, dia sendiri meletakkan puzzle nya ke ruang kosong itu. Dan tersenyum :)




"We are all like a puzzle. Completing each other." 



psst: Ditokok tambah dari kisah nyata. :D