KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

Faktor persekitaran yang membuatkan saya fobia, trauma, alergik dan segala macam lagi pada lelaki lelaki yang macam tutttt

Saya dikelilingi oleh perempuan perempuan yang bersuamikan lelaki lelaki yang cemburu membabi buta tahap post status kat facebook, memalukan diri sendiri tapi tak sedar diri sebab dia memang tak reti malu bila dah membabi buta cemburu.

Saya dikelilingi oleh perempuan perempuan yang bersuamikan lelaki lelaki yang marah membabi buta tahap pukul memukul dan tengking menengking di kawasan public, memalukan diri sendiri tapi tak sedar diri sebab dia memang tak reti malu bila dah membabi buta marah.

Saya dikelilingi oleh perempuan perempuan yang bersuamikan lelaki lelaki yang suka memburuk-burukkan isteri sendiri, bercerita hal hal dalam kelambu pada semua colleague, padahal semua orang tahu si lelaki itu yang berperangai mengalahkan syaitonnirrojim, memalukan diri sendiri tapi tak sedar diri sebab dia memang tak reti malu, jenis manusia yang "apa itu hal-hal peribadi? "apa itu malu?"; dia sendiri pun tidak tahu.

Dan saya juga dikelilingi oleh perempuan perempuan yang bersuamikan lelaki lelaki yang gatal tergedik-gedik pantang tengok perempuan muda mula la nak mengorat, memalukan diri sendiri tapi tak sedar diri sebab dia memang tak reti malu bila satu badan dah penuh ulat bulu.

Lalu, saya jadi takut. Takut pada suatu ikatan yang bernama perkahwinan.

Dan saya jadi benci. Benci pada makhluk yang bernama lelaki.