KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

Mabok

Sabtu.
2:50 a.m

Gua baru balik. Biasalah, lepak dengan member. Tonggang air spesial bergelas-gelas. Malam minggu, takkan nak duduk rumah je. Apa celaka. Rumah gelap. Semua orang dah tidur agaknya. Tiba-tiba telefon gua berdering, laju-laju gua seluk telefon dalam beg sambil menyumpah dalam hati; babi.

"Hello."

"Hello!!"

"Hoi, babi. Cakap ler, yang ko senyap kenapa?!!"

"Zzzzz..ZZZzzzz.."

"ZZzzzzZZZzzz.."

"Tuuutttttttt.."

Bumm!!

Telefon gua terlepas dari tangan. Semuanya berpusing, berputar. Makin lama makin laju dan laju dan laju. Pening. Sunyi dan gelap. Gua menyumpah lagi dalam hati; sial.

..gelap.

...gelap.

....hitam.

.....sempit.

Gua terjaga. Terpisat-pisat gosok mata. Adjust mata tengok keliling. Apsal gelap sangat? Apsal sempit sangat? Gua menyumpah dalam hati; babi. Meraba-raba cari telefon.

Tiba-tiba ada dua orang mamat berdiri depan gua. Entah dari mana dorang datang, gua pun tak sure. Macam Men In Black pun ada.

"Assalamualaikum."

Wa'alaikumsalam; gua jawab dalam hati.

Gua buat derk je dengan mamat dua ekor tu. Malas nak layan. Gua sambung cari telefon gua. Sial, mana fon ni --gua dah bengang.

Mamat dua ekor tu pandang gua paiseh. Gua dah pelik. Siapa dorang ni? Gua mimpi ke guane ni; cubit pipi kiri kanan. Seingat gua, tadi gua baru nak masuk rumah lepas tu telefon berbunyi lepas tu gua angkat telefon. Tiba-tiba ada sini pulak; tampor pipi dua tiga kali --sakit.

Mamat satu tu berjalan ke tempat gua. Lepas tu dia berhenti. Member dia follow belakang.

"Welkem to the club. Sebelum kita proceed pada soalan-yang-awak-sendiri-sedia-maklum, let me introduce myself. Gua Munkar, ni partner gua Nakir."

Gua menyumpah-nyumpah dalam hati; babi, sial.