KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

Di suatu petang yang hening


Di suatu petang yang hening, saya duduk di sofa sambil menonton Naruto dan Killer Bee berlawan dengan bijuu-bijuu yang dikawal oleh Madara. Akibat hentaman kuat dari Shukaku si Ichibi, Naruto terpelanting dan tercampak keluar dari kaca tivi. Saya tergamam. Naruto terduduk di sofa. Beside me!

Tiba-tiba Naruto cengkam lengan saya. Naruto campak saya masuk ke dalam kaca tivi dengan sekuat tenaga yang tersisa, bersisa atau apa saja ler, saya pun konfius sebenarnya. Saya terpinga-pinga. Bingung dan blur.

Sedar-sedar aje, saya sudah berada di atas kepala Kurama si Kyuubi. Shukaku si Ichibi sudah terbaring di celahan batu tidak jauh dari tempat saya dan Kurama si Kyuubi berdiri. Matatabi si Nibi meluru ke arah kami sambil melepaskan bebola api yang maha besar.

Kurama si Kyuubi mencampak saya ke tepi. Saya terjatuh ke atas badan Saiken si Rokubi, lalu termelantun keluar dari kaca tivi semula. Saya tengok Naruto sedang makan popcorn. Kemain. Saya terus sound si Naruto,”Dah dah, mentekedarah plak engko. Pi sana, turn engko pulak. Aku nak rehat kejak.” Gitew.