KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

kejadian

Pagi ni sejuk betul. Sejuk yang betul-betul sejuk. Sejuk teramat. Dalam kesejukan yang mencengkam, gua keluar bilik. Gua nampak Lela. Otomatik jari telunjuk gua terangkat, menghala ke Lela. Zzzzz. Jari telunjuk gua berbunyi. Keluar kilat lightning sikit-sikit. Lela jadi ais. Gua terjerit tapi tak keluar suara.

Gua lari keluar rumah. Gua terserempak dengan Majnun. Sama macam tadi. Majnun jadi ais. Sama macam tadi. Gua terjerit tapi tak keluar suara. Gua lari lagi. Romeo! Gua nampak Romeo dari jauh. Gua cepat-cepat jerit ke Romeo, suruh dia masuk ke rumah. Sama macam tadi. Gua jerit tapi tak keluar suara. Sama macam tadi. Romeo jadi ais. Juliet baru keluar rumah. Juliet terkejut. Gua lagi terkejut. Sama macam tadi. Juliet pun jadi ais. Gua berpeluh.

Pagi ni panas betul. Panas yang betul-betul panas. Panas teramat. Dalam kepanasan yang mencengkam, gua lari balik ke rumah. Semuanya sama macam tadi. Cuma ianya berlaku dalam reverse order. Sama macam tadi. Cuma semuanya jadi manusia kembali.