KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER
KakiBLOGGER

Kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru




Disuatu pagi yang tak berapa nak indah, Tulip bersiap-siap untuk pergi ke interview kerja. Tempekan bedak kompek pada wajah Tulip menyerlahkan lagi ke-cun-an muka beliau yang cun melecun tahap model katak pergi photoshoot. Selesai. Membelek figura sendiri di cermin sambil menari kecil. 

Setelah puas menatap kecomelan figura berblaus biru laut dipadan bersama skirt paras lutut warna putih berbunga biru kecil di cermin, Tulip keluar dari bilik. Kemudian, Tulip menyarung kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru dan melangkah keluar dari rumah dengan penuh konfiden.

Tup!! Tap!! Tup!! Berderap-derap bunyik tapak kasut tiap kali Tulip melangkah. Sampai langkah keempat melepasi pagar rumah, Bam!! Tulip jatuh melepek di jalanan.

Suasana pagi yang hening sebentar tadi, kecoh sebentar apabila sekawan burung yang bertenggek di pohon berhampiran, bertempiaran terbang. Mungkin mereka berasa ngeri dengan insiden yang berlaku pada Tulip itu.

Tulip mengerang kecil. Menggosok-gosok buku lalinya yang menjadi korban insiden di pagi yang tak berapa nak indah itu. Kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru terkulai layu di hujung kaki. Robek tumitnya dek insiden yang dianggap ngeri oleh sekawanan burung yang bertempiaran pergi.

Digapai kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru lalu dibaling jauh-jauh. “Sial!!”, Tulip mencaci sendiri. Digagahkan kaki untuk kembali berdiri. Skirt putih berbunga biru kecil yang sudah comot dikibas-kibas perlahan. Ditenung sekilas pada lopak air di jalanan. Figura comel di cermin sebentar tadi juga berubah comot.

Berdengkot-dengkot Tulip berjalan. Kembali mengutip kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru yang telah dibalingnya sebentar tadi. Kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru sudah comot. Tumitnya juga sudah tercabut. 

Tulip pegang kasut tumit setinggi 5inci berwarna putih biru ditangan kiri dan melangkah menuju ke rumah dengan penuh rasa sebal dihati. Hilang terbang konfidennya sebentar tadi.


motif : tak pakai heels pun boleh konfiden malah, tak menyakitkan kaki sendiri.